pirmdiena, 2012. gada 20. februāris

No kā atteikties?

22.februārī (ja nemaldos) sākas gavēnis. Par ko tad arī vēlējos padalīties savās pārdomās. Patiesībā pat ne tik daudz padalīties, cik drīzāk mēģināt uzrunāt Tevi. Un sevi. Ja tā pavisam godīgi, tad atzīšos, ka vienmēr esmu apbrīnojusi un ar lielu pietāti izturējusies pret cilvēkiem, kas no kaut kā atsakās. Apzināti. Diemžēl man tas mēdz beigties ar padošanos, ar ko es, protams, nelepojos (jāpadomā, varbūt šis teikums būs jāizdzēš :)). Un tāpēc izsaku vislielāko cieņu visiem tiem, kas spēj noturēties līdz galam. Runājot par gavēni un gavēņa laiku esmu sapratusi vienu lielisku lietu, ka ikvienam cilvēkam, arī tam, kurš sevi neuzskata par kristieti, šī ir brīnišķīga iespēja atteikties no tā, kas kaut kādā veidā viņam traucē. Nav jau obligāti jāatsakās no gaļas vai no kādiem ēdieniem. Daudz svarīgāk man šķiet ir atbrīvoties (nu vismaz mēģināt atbrīvoties) no kādas īpašības, kas pašam traucē. Šis ir lielisks laiks, lai sevi sakārtotu un lai vismaz mēģinātu no kaut kā atteikties. Mēģināšu "pasviest idejas", ja nu kāds nevar izdomāt, no kā atteikties - slinkums, graujošas domas, vēlme atriebties, skopums, sevis kritizēšana, citu kritizēšana, aprunāšana, nenovīdība, skaudība utt.utjp.. Tā jau varētu rakstīt un rakstīt un skaidrs, ka mūsos visos ir no visa kā pa bišķiņam. Kas vairāk, kas mazāk. Bet....ir visas iespējas to mainīt, nu vismaz mēģināt. Ceru, ka neizklausījos pēc moralizējošas vecmāmiņas. Šis bija mēģinājums kādu iedvesmot labiem darbiem :)

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru